Folketidende Gruppen

BI Specialist til Folketidende Gruppen

{ dataspecialist }

Brænder du for analyser og fortolkning af forretningsdata, der har indflydelse på fremtidens satsninger? Så er du måske Folketidende Gruppens nye BI specialist.

Du vil som Business Intelligence specialist hos Folketidende Gruppen blive en del af udviklingsafdelingen, der tilvejebringer digital transformation på tværs af hele organisationen. BI Specialisten vil i det daglige referere til udviklingschefen, men berøre mange afdelinger og områder, hvis ikke dem alle.

Hos Folketidende Gruppen er beslutninger i høj grad databaseret – særligt understøttet og udviklet af dig. Du får stor indflydelse på beslutninger for organisationens fremtid, herunder hvilke nye forretningsområder, der skal satses på og hvilke områder vi kan transformere og optimere.

Som BI Specialist i Folketidende Gruppen vil du få en alsidig hverdag med mange tværfaglige samarbejder. Du sikrer at vores BI-setup og arkitektur understøtter vores rapportering og analysebehov. Dine dataanalyser og forecasts vil være med afsæt i flere forskellige platforme såsom; Google Analytics, Active Campaign, Mailchimp, Shopify, Microsoft Power BI, Microsoft Dynamics, Iteras, CRM, SoMe indsigter med flere. Datasættene skal formidles til klar tale og praktiske værktøjer for hele organisationen.

Hos Folketidende Gruppen vil du få chancen for at definere datakulturer, rådgive om optimering/digital transformation og sætte retningerne for fremtidens initiativer. Du vil i din oplæring blive sat grundigt ind i vores forretning, produkter, systemer og strategier.

Folketidende Gruppen er en unik arbejdsplads, der favner mange forskellige fagligheder. Fælles er, at vi er dedikerede og ambitiøse og har fokus på, at det skal være spændende at gå på arbejde hver dag. Samtidig er vi en arbejdsplads, hvor trivsel og diversitet står højt på dagsordenen, og hvor vi løbende arbejder med at sikre dette fokus. Og så fejrer vi 150års jubilæum med enorme ambitioner og planer for fremtiden. Skal du være med til at finde og udvikle dem?

Vi tilbyder

  • En nyoprettet stilling, med mulighed for stor indflydelse i udviklingen af vores BI-setup.
  • En grundig gennemgang af systemer og datasæt.
  • Gode muligheder for at tilegne dig en dyb forretningsmæssig forståelse gennem tværfaglig samarbejder.
  • Rig mulighed for at definere fremtidens satsninger og forretninger i et fleksibelt arbejdsmiljø.
  • Deltagelse i AI projekter og robotjournalistik.
  • Et mediehus, der vil betyde mere for flere.

Du bidrager med

  • Udarbejdelse af dataanalyser, tendenser og forecasts til hele organisationen.
  • Udarbejdelse af data til business cases.
  • Udarbejdelse af mail flows i Active Campaign.
  • Løbende udvikling af vores BI-setup og optimering af dashboards.
  • Formidling af datasæt, tendenser og forecasts.
  • Evaluering af kampagner, salg, indhold og projekter på tværs af afdelinger
  • Dialog med kolleger og ledelse omkring dataønsker og -behov.
  • Træning og uddannelse af kolleger og superbrugere i brugen af BI og andre relevante dataværktøjer.

Bonus

  • Kendskab til Google NGI og – Discover.
  • Kendskab til Google trends og – Adwords.
  • Du er løsningsorienteret og går grundigt til værks.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, og derfor skal vi have din ansøgning senest den 10. februar 2023.

Ansøgning sendes til job@ftgruppen.dk mærket ”BI specialist”. Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at skrive til udviklingschef, Louise Lund, llu@ftgruppen.dk.