Folketidende Gruppen

Handelsbetingelser

Lolland-Falsters Folketidende A/S
Tværgade 20
4800 Nykøbing Falster
CVR 39309319

Abonnement

Abonnementsperioden
Du køber et fortløbende abonnement. Efter udløb af den første forudbetalte periode fortsætter abonnementet derfor automatisk med en ny tilsvarende abonnementsperiode, indtil du eventuelt opsiger abonnementet.

Når din betaling er gået igennem aktiveres dit abonnement. Du kan bestille dit abonnement her.
Den digitale adgang oprettes med det samme. Login oplysningerne fremsendes til den mail du har angivet i din bestilling, efter bestillingen er fuldført.

Bestiller du et flex- eller total abonnement, hvor du også modtager papiravisen til din adresse, skal du forvente en behandlingstid på 2-3 hverdage, efter gennemført bestilling. Indtil du modtager første avis i postkassen kan du læse med digitalt. Dine login oplysninger er fremsendt på den mail du angav i forbindelse med din bestilling.

Erhvervskunder
Er du erhvervskunde kan du betale via faktura/ EAN – kontakt da abonnementsafdelingen på mail eller telefonisk.

Betaling
Alle abonnement priser er angivet i DKK (inkl. moms).
Du køber et fortløbende abonnement. Efter udløb af den første forudbetalte periode fortsætter abonnementet automatisk med en ny tilsvarende abonnementsperiode, indtil du opsiger abonnementet.
Papirprodukter tillægges et miljøtillæg udover den fastsatte abonnementspris.

Abonnement (måned)
Har du tegnet et månedsabonnement opkræves første måned med det samme på den pågældende dato, du har gennemført bestillingen. Herefter opkræves du månedligt.

Abonnement (kvartal)
Har du tegnet et kvartalsabonnement opkræves første kvartal med det samme på den pågældende dato, du har gennemført bestillingen. Herefter opkræves du for næste periode efter 3 måneder (et kvartal).

Abonnement (halvår)
Har du tegnet et halvårsabonnement opkræves første halve år med det samme på den pågældende dato, du har gennemført bestillingen, herefter opkræves du for næste periode efter 6 måneder.

Abonnement (helår)
Har du tegnet et helårsabonnement opkræves første år med det samme på den pågældende dato, du har gennemført bestillingen, herefter opkræves du for næste periode efter 12 måneder.

Betalingsmetoder
Du kan betale dit abonnement med på følgende måder:

  • VISA og Mastercard
  • VISA Dankort
  • Faktura
  • Faktura/ EAN (erhvervsdrivende med CVR nummer)

Betaling og sikkerhed
Alle anførte priser er vejledende priser inkl. moms.
Når din betaling er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse pr. mail. Denne mail er din kvittering og dit bevis for, at din betaling er gennemført.

Ved kortbetaling anvendes QuickPays betalingssystem, der gemmer dine kortoplysninger til abonnementsbetaling sikkert.

Levering
Folketidende leveres i udgivelsesområdet (Lolland-Falster), med egne bude eller vognmænd. I nogle områder afhentes avisen i Folketidendes aviskasser.

Ved bestilling af et abonnement med avislevering kan der gå op til 3 hverdage, inden du modtager første avis, efter din bestilling er gennemført. Øjeblikket din bestilling er gået igennem modtager du dit digitale login, som du kan bruge med det samme. 

Reklamationsret/ fortrydelsesret
Du har som abonnent 14 dages fortrydelsesret og 2 års reklamationsret.

Herunder finder du standard fortrydelsesformularen, som kan anvendes hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Standard fortrydelsesformular (pdf) 

Formularen printes og udfyldes
og mailes til: abonnement@folketidende.dk

eller sendes til:
Lolland-Falsters Folketidende A/S
Tværgade 20
4800 Nykøbing F.
Att. abonnement

Læs hvordan og hvilke oplysninger vi opbevarer på vores abonnenter her: Persondata, læs mere i vores cookie- og privatlivspolitik

Opsigelse
Abonnementer med 1, 3 eller 6 måneders betalingsinterval kan ikke opsiges i den første abonnementsperiode, efter udløb af fortrydelsesretten.

Herefter kan abonnementet opsiges med minimum 1 måneds varsel til udgangen af en kalendermåned.

Abonnementer med 12 måneders betalingsinterval kan efter 6 måneder opsiges med 30 dages varsel til udgangen af en måned. Opsigelse af abonnement kan ske ved at ringe eller maile til abonnementsafdelingen. Abonnementsafdelingen kan kontaktes på telefon 5488 0230 og mail: abonnement@folketidende.dk

Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb beder vi dig kontakte os på abonnement@folketidende.dk eller ringe på tlf. 5488 0230. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

Lovvalg og tvister
Ved et køb på Folketidende.dk anerkender du, at enhver tvist mellem dig og Lolland-Falsters Folketidende A/S vedrørende ovenstående vilkår m.v., skal afgøres ved de danske domstole efter dansk ret.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for, og opbevarer, følgende oplysninger:

  • Digital abonnement: Navn, tlf.nr., e-mailadresse og betalingsoplysninger.
  • Abonnement med avislevering: Navn, adresse, tlf.nr., e-mailadresse og betalingsoplysninger.
  • Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere abonnement eller avisen til dig.
  • Personoplysningerne registreres og opbevares i vores abonnementssystem og økonomisystem.

Når du handler på Folketidende.dk accepterer du vores privatlivspolitik, og samtykker derved til, at oplysninger om dine handler og din færden på vores platforme. Læs mere om vores privatlivspolitik her.

Kopiering af eller manipulation med ordrebekræftelser o. lign. er ikke tilladt. 

Ansvarsbegrænsning og forbehold
Folketidende forbeholder sig ret til at ændre nærværende betingelser til enhver tid. Ved ændringer, der kan påvirke dig som tidligere køber væsentlig, får du naturligvis meddelelse herom pr. mail. De gældende betingelser vil altid være tilgængelige i en opdateret version på Folketidende.dk.

Vi bestræber os på, at vores hjemmesider er tilgængelige døgnet rundt, men kan af mange årsager ikke garantere, at siderne til enhver tid er i fuld funktion og fejlfri. Folketidende kan ikke drages til ansvar for eventuelle følger pga. brug af hjemmesiderne, såsom skader på dit computersystem eller tab af data.

Du er selv ansvarlig for det tekniske udstyr og software, som kræves for at kunne benytte hjemmesider og apps, f.eks. internetadgang, browser, e-mail m.m. Folketidende fraskriver sig derfor ansvar for ethvert tab forårsaget af, at du har anvendt servicen uden at følge de tekniske kravspecifikationer og supplerende vejledninger.

Eventuelle reklamations- eller erstatningskrav skal rettes mod leverandøren, men vi ønsker gerne at høre om din oplevelse. Sådanne henvendelser skal rettes til vores kundeservice. Kontakt kundeservice på tlf. +45 5488 0200

 

Folketidende Fordele

Nærværende handelsbetingelser finder anvendelse på købsbeviser, der udbydes af Folketidende Fordele, medmindre andet fremgår af den pågældende hjemmeside, skriftligt er aftalt eller følger af ufravigelig lovgivning. Termen ”varer” inkluderer alle former for købte ydelser herunder serviceydelser, billetter, rejser, arrangementer og lignende.

Generelle oplysninger

Folketidende Fordele v/Lolland-Falsters Folketidende A/S
Tværgade 20
4800 Nykøbing F.
Cvr. nr. 39309319
Tlf. 54880200
Mail: fordele@ftgruppen.dk

Ansvarsbegrænsning
I Folketidende Fordele er det muligt at købe Folketidende Fordeles egne produkter og produkter, hvor der er lavet en aftale med en ekstern leverandør, hvor Folketidende Fordele alene optræder som sælger/formidler. Her er det er samarbejdspartneren, og ikke Folketidende Fordele, som leverer de varer eller tjenesteydelser, som købsbeviset giver adgang til. Folketidende Fordele forestår udelukkende købet af købsbeviser. Samarbejdspartneren er ansvarlig for aftalens opfyldelse og er din egentlige aftalepart.”

Du skal være mindst 18 år for at købe købskuponer på avisfordele.dk. Ved bestilling af varer på Folketidende Fordele bekræfter du, at du er 18 år eller derover. Derudover accepterer du samtlige Folketidende Fordeles betingelser og politikker, herunder ophavsretlige vilkår og privatlivspolitik.

Bestilling
Købsbeviser bestilles online via Folketidende Fordele (folketidende.dk/fordele), i en nærmere angivet periode, eller indtil samtlige udbudte købsbeviser er udsolgt. Købsbeviser, der ikke længere kan erhverves, er enten ikke synlige eller står markeret som ”Udsolgt”.

Når købet er gennemført, vil købsbeviset blive sendt pr. e-mail til den e-mailadresse, som du angiver i forbindelse med bestillingen. På ordrebekræftelsen fremgår et ordrenummer. Dette nummer skal bruges ved yderligere korrespondance med Folketidende Fordele og en eventuel leverandør.

Hvis du indgår en særaftale med en leverandør eller på anden måde fraviger nærværende betingelser, forbeholder Folketidende Fordele sig ret til at hæve handlen. Afsendelsen af købsbeviset sker umiddelbart efter, at betalingen er registreret på vores konto.

Købsbeviset skal enten udskrives eller fremvises digitalt og kan indløses hos den relevante samarbejdspartner indenfor den anførte tidsperiode.

Din bestilling sker online via Folketidende Fordele, enten direkte eller via link til en leverandørs hjemmeside. Bestilling kan ikke ske ved telefonisk henvendelse, medmindre dette tydeligt fremgår på den pågældende hjemmeside.

Sådan indløser du købsbeviset
Hvordan du indløser dit købsbevis vil være beskrevet på det udvalgte arrangement.

For varer der sendes direkte fra samarbejdspartneren
Proceduren for forsendelse vil være beskrevet på det enkelte produkt.

Gyldighedsperiode
Købsbevisets gyldighedsperiode vil fremgå på arrangementet inden køb. Er der tale om en billet med en fast gyldighedsdato fremgår den på købsbeviset og/eller billetten

Hvis købsbevis ikke bliver indløst af køber
Hvis varen er et købsbevis, skal dette indløses indenfor gyldighedsperioden. Hvis ikke det indløses indenfor denne bortfalder muligheden for at indløse dette.

Du har ikke fortrydelsesret, når du køber billetter til sportsbegivenheder, koncerter og andre arrangementer.

Hvis der er ingen ledige tider/pladser kunden kan booke
Hvis arrangementet, varen eller lignende er udsolgt, så vil du ikke kunne købe købsbevis til pågældende. Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på 5488 0200. Åbningstider: mandag – torsdag mellem kl. 9-15 fredag mellem kl. 9-13.

Betaling og sikkerhed
Alle anførte priser er vejledende priser inkl. moms, afgifter og told.

Når din betaling er gennemført, modtager du, som nævnt ovenfor, en ordrebekræftelse pr. mail. Denne mail er din kvittering og dit bevis for, at din ordre og betaling er gennemført.

På Folketidende Fordele anvendes QuickPays betalingssystem, hvor dine betalingsoplysninger behandles.

Betalingsmetoder

  • Dankort
  • VISA og Mastercard
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • MobilePay

Leveringsbetingelser
I Folketidende Fordele er det muligt at købe Folketidende Fordeles egne produkter og produkter, hvor der er lavet en aftale med en ekstern leverandør. Afhængig af, om du køber egne produkter eller produkter fra eksterne leverandører, gælder der forskellige leveringsbetingelser, som vil fremgå på det enkelte produkt.

Køb af flere købsbeviser
Når du køber flere købsbeviser på samme ordre, som fx et fysisk produkt samt billetter til en koncert, så accepterer du, at vi trækker hele beløbet på en gang. Ønsker du ikke dette, så skal du dele din bestilling op i flere ordrer.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fristen løber, fra den dato du modtager købsbeviset og oplysninger om fortrydelsesretten.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet af købsbeviset. Du kan sende en mail til fordele@ftgruppen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Der gælder de samme regler for fortrydelse af en fysisk vare, som ved fortrydelse af købsbeviset. Fortrydelsesfristen løber dog først fra den dag, du modtager varen, hvis varen skal sendes direkte fra samarbejdspartneren, og ikke kræver indløsning af et købsbevis. Du skal også sende din vare retur til afsenderadressen, inden for 14 dage efter, du har givet meddelelse til samarbejdspartneren om, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten. Information om samarbejdspartneren fremgår af dit købsbevis.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele eller en del af dit køb.

Efter indløsning af købsbevis
Det er ikke muligt at fortryde købet af købsbeviset, efter at købsbeviset er blevet indløst hos en af vores samarbejdspartnere, da købsbeviset dermed anses som værende brugt, og dermed ikke længere kan returneres.

Returnering af købsviser
Hvis du fortryder købet, skal vores kundeservice kontaktes og værdibeviset skal sendes til os pr. mail på fordele@ftgruppen.dk eller skal du benytte standardfortrydelsesformularen.

Særligt for af tjenesteydelser
OBS! For fortrydelsesret på tjenesteydelser vil det være aftalen mellem dig og den pågældende udbyder der er gældende, efter købsbeviset er indløst.

Du har ingen fortrydelsesret ved køb af nedenstående købsbeviser der gælder til:

  • Befordring og transport, fx flyttetransport og rejser med fly, bus tog, taxi mv.
  • Pakkerejser
  • Indkvartering, fx ophold på hotel, vandrehjem eller campingplads og leje af sommerhus, som foregår på en forudbestemt dato eller periode.
  • Forplejning, fx restaurantbesøg og levering af mad (catering), som foregår på en forudbestemt dato eller periode.
  • Rekreative fritidsaktiviteter, fx biografbesøg, teaterforestillinger, koncerter, sportsstævner mv., som foregår på en forudbestemt dato eller periode.
  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv.,
  • som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Særligt for køb af produkter, som sendes direkte fra samarbejdspartneren
Der gælder de samme regler for fortrydelse af en fysisk vare, som ved fortrydelse af købsbeviset. Fortrydelsesfristen løber dog først fra den dag, du modtager varen, hvis varen skal sendes direkte fra samarbejdspartneren, og ikke kræver indløsning af et købsbevis.

Du skal også sende din vare retur til afsenderadressen, inden for 14 dage efter, du har givet meddelelse til samarbejdspartneren om, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten. Information om samarbejdspartneren fremgår af dit købsbevis. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give samarbejdspartneren besked.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Særligt vedr. billetter og rejser
Folketidende Fordele sælger dels billetter til egne events, dels billetter til arrangementer, hvor der er en ekstern leverandør.

Når der er tale om en ekstern leverandør fungerer Folketidende Fordele udelukkende som formidler af salg af billetter mellem dig og den leverandør, der arrangerer det pågældende arrangement, som der er købt billet til via Folketidende Fordele. Bemærk, at køb af billetter i henhold til ”lov om visse forbrugeraftaler § 18 stk. 2 nr. 12″ ikke er omfattet af fortrydelsesretten. Folketidende Fordele gør særligt opmærksom på, at forsendelsesrisikoen påhviler køber.

Køb af pakkerejser accepterer du følgende rejsevilkår
Når købet er gennemført, modtager du et købsbevis, der benyttes som reference. Hvis du er i kontakt med vores kundeservice, vil man typisk spørge efter købsbevisets ID-nummer for at finde bestillingen.

Eventuelle øvrige billetter, rejsedokumenter eller koder, der skal benyttes for at bestille rejsen vil blive fremsendt elektronisk pr. e-mail. Det vil fremgå på den enkelte aftale, hvornår at disse fremsendes. Som kunde på Folketidende Fordele har man efter købet pligt til at kontrollere sine billetter for fejl – herunder stavefejl – eller mangler. I enkelte tilfælde vil f.eks. ændring af navn pga. stavefejl kunne koste et gebyr, der opkræves særskilt.

Eventuelle ændringer eller annulleringer af rejsen kan udelukkende foretages af den person, der har foretaget købet via Folketidende Fordele. Ønskes rejsen overdraget til anden side, så skal dette altid undersøges af Folketidende Fordele ved henvendelse i rimelig tid inden afrejse. Eventuel omkostning for en overdragelse vil altid påhvile kunden ligesom, at ikke alle rejser vil kunne overdrages.

Ved rejser med fly gælder at check-in i lufthavnen, som udgangspunkt skal foretages 2 timer før flyafgang. De fleste check-in lukker senest 1 time før flyafgang, men det er op til kunden at gøre sig bekendt med check-in tidspunkter, da disse kan ændre sig. Tjek dette via rejseselskabet eller lufthavnen i god tid inden afrejse. Folketidende Fordele erstatter ikke, hvis man møder for sent op i lufthavnen i forbindelse med rejsen. Flytider på rejsedokumenter er i udgangspunkter i lokale tider, men bemærk at flyrejsetider kan ændres og i udgangspunkter derfor kun er vejledende. Bagageregler for den enkelte rejse fremgår af ilbuddet, men hvis du er i tvivl, så kontakt vores kundeservice eller rejseselskabet.

Husk at medbringe gyldigt pas og evt. visum når du rejser. Bemærk at nogle lande har udvidede krav til hvornår at pas skal/må udløbe og at der kan være krav om at passet skal have en gyldighed á f.eks. 6 måneder efter hjemrejse. Ligeledes kræver nogle lande at passet har ledige sider. Folketidende Fordele er ikke ansvarlige, hvis dit pas ikke lever op til pas krav i landet, hvor du rejser til.

Husk at hvis du rejser inden for EU, så bør du medbringe det blå sygesikringsbevis, men at dette ikke gælder ved rejser uden for EU. Folketidende Fordele anbefaler at du tilkøber eller har særskilt rejseforsikring. Kontakt eventuelt dit forsikringsselskab i god tid inden afrejse for råd & vejledning.

Hvis du – eller en ledsager på din rejse – er gravid, anbefaler Folketidende Fordele at det specifikke flyselskab kontaktes for information om de præcise regler. Folketidende Fordele anbefaler at dette gøres inden købet foretages. Folketidende Fordele kan ikke stilles ansvarlig for eventuelle rejser, der ikke kan gennemføres pga. graviditet eller flyselskabers regler om dette.

Bemærk at nogle af de udbudte rejsemål kræver – eller har anbefalinger om – vaccinationer. For information herom kontakt egen læge eller Statens Seruminstitut. Folketidende Fordele kan ikke stilles ansvarlig for følgesygdomme, sygdom i forbindelse med vaccination eller eventuelle hjemrejseomkostninger i forbindelse med sygdom. Folketidende Fordele anbefaler at man altid tegner rejseforsikring.

Ved bestilling og gennemførelse af en rejse købt på Folketidende Fordele forpligter køber sig til at følge de anvisninger for rejsens gennemførelse, som Folketidende Fordele og samarbejdspartnere og relevante myndigheder fastsætter. Dette gælder også i forbindelse med transport, tilslutning og på fly/hotel. Eventuel overtrædelse kan betyde øvrige omkostninger, der foretages for egen regning og Folketidende Fordele kan ikke gøres ansvarlig herfor. Dette gælder også i forbindelse med bortvisning eller øjeblikkelig hjemrejse for egen regning.

Ved fejl eller mangler på destinationen skal der rettes henvendelse til opholdsstedet med det samme. Umiddelbart herefter skal der også rettes henvendelse til Folketidende Fordele fordele@ftgruppen.dk. Husk her at beskrive klagen, samt hvem der er klaget til på stedt og hvornår. Hvis Folketidende Fordele først modtager klagen efter hjemkomst, vil klagen blive afvist uden kompensation fra Folketidende Fordele.

Reklamationsret

Hvis der er noget galt med købsbeviset
Opstår der fejl eller problemer med købsbeviset eller indløsningen heraf vil Folketidende Fordele hjælpe med at finde en løsning. Kunden kan i sådanne tilfælde kontakte Folketidende Fordele på fordele@ftgruppen.dk eller på tlf.: +45 5488 0200.

Hvis der er noget galt med varen
Købelovens mangelregler finder anvendelse på køb af varer hos samarbejdspartneren, herunder 2 års reklamationsfrist medmindre andet følger af varens naturlige holdbarhed.

Opdager du derfor fejl ved varen, har fået leveret en forkert vare, eller viser varen sig på anden måde at være mangelfuld, skal du reklamere til Folketidende Fordele inden for rimelig tid. Det betyder, at du skal rette henvendelse til Folketidende Fordele på mail eller tlf. og gøre opmærksom på problemet hurtigst muligt ved køb af tjenesteydelser. Se ved rejser nærmere i afsnittet ovenfor.

Reklamere du inden for 2 måneder ved fysiske varer er det sket inden for rimelig tid.

Folketidende Fordele afhjælpes via mail eller tlf., vil du få instruktioner om andre løsningsmuligheder, som f.eks. reparation, ombytning af varen, afslag i prisen eller ophævelse af handlen. Efter 2 år fra modtagelse af varen gælder din reklamationsret ikke længere.

Hvis der er noget galt med ydelsen
Købelovens regler gælder for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret.

Men er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på fordele@ftgruppen.dk eller på tlf: +45 5488 0200. Reklamationen skal komme straks.

Force Majeure
Hverken Folketidende Fordele eller eventuelle leverandører er ansvarlige for manglende opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til handlen, hvis den manglende opfyldelse af handlen skyldes force majeure, tvingende omstændigheder, og parterne ikke ved handlens underskrift burde have taget hindringen i betragtning eller senere kunne have undgået den.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb beder vi dig kontakte os på fordele@ftgruppen.dk eller tlf: +45 5488 0200. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

Lovvalg og tvister
Køb gennem Avisfordele Folketidende Fordele din brug af internetsiden anerkender du, at enhver tvist mellem dig og Avisfordele vedrørende ovenstående vilkår m.v., skal afgøres ved de danske domstole efter dansk ret.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger

  • Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
  • Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere købsbeviset eller varen til dig.
  • Personoplysningerne registreres og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når du handler på Folketidende Fordele accepterer du vores privatlivspolitik, og samtykker derved til, at oplysninger om dine handler og din færden på hjemmesiderne, samt på vore leverandører / samarbejdspartneres sider registreres. Læs mere om vores privatlivspolitik her.

I forbindelse med du handler på Folketidende Fordele vil du blive spurgt om tilladelse til at målrette Folketidendes markedsføring til dig.

Kopiering af eller manipulation med ordrebekræftelser o. lign. er ikke tilladt. Ved mistanke om overtrædelse af denne bestemmelse forbeholder Folketidende Fordele sig ret til at videregive relevante indsamlede oplysninger til de respektive leverandører, samarbejdspartner eller andre involverede.

Ansvarsbegrænsning og forbehold
Folketidende Fordele forbeholder sig ret til at ændre nærværende betingelser til enhver tid. Ved ændringer, der kan påvirke dig som tidligere køber væsentlig, får du naturligvis meddelelse herom pr. mail. De gældende betingelser vil altid være tilgængelige i en opdateret version på Folketidende Fordele.

Vi bestræber os på, at vores hjemmesider er tilgængelige døgnet rundt, men kan af mange årsager ikke garantere, at siderne til enhver tid er i fuld funktion og fejlfri. Folketidende Fordele kan ikke drages til ansvar for eventuelle følger pga. brug af hjemmesiderne, såsom skader på dit computersystem eller tab af data.

Du er selv ansvarlig for det tekniske udstyr og software, som kræves for at kunne benytte hjemmesiderne, f.eks. internetadgang, browser, e-mail m.m. Folketidende Fordele fraskriver sig derfor ansvar for ethvert tab forårsaget af, at du har anvendt servicen uden at følge de tekniske kravspecifikationer og supplerende vejledninger.

Eventuelle reklamations- eller erstatningskrav skal rettes mod leverandøren, men vi ønsker som sagt gerne at høre om din oplevelse. Sådanne henvendelser skal rettes til vores kundeservice.

Kundeservice
Kontakt kundeservice på tlf +45 5488 0200

Åbningstider
Mandag – torsdag mellem kl. 9-15, fredag mellem kl. 9 – 12.

Standardfortrydelsesformular:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Folketidende Fordele
v/Lolland-Falsters Folketidende A/S
Tværgade 20
4800 Nykøbing F.
Cvr. nr. 39309319

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Virksomhedsinformation
Folketidende Fordele
v/Lolland-Falsters Folketidende A/S
Tværgade 20
4800 Nykøbing F.
Cvr. nr. 39309319

Marketing

Print annoncebetingelser for dagbladet Folketidende og ugeaviser.

Elektronisk afregning
Folketidende forbeholder sig ret til at opkræve faktureringsgebyr ved elektronisk afregning.

Energitillæg
Folketidende Gruppen har pr. 01.01.2023 indført et obligatorisk energitillæg på baggrund af øgede priser på papir. Tillægget udregnes på baggrund af antal millimeter på printannoncer.

Gradueringen er som følger 
Annoncer under 540 mm. koster kr. 39,-,
Annoncer på og over 540 mm. koster kr. 59,-,
Annoncer på og over 1080 mm koster kr. 79,-

Reklamation
Reklamation vedrørende fejl i indrykkede annoncer skal fremsættes omgående og være bladet i hænde senest 5 dage efter indrykningen. Bringes annoncen flere gange med samme fejl, uden at Folketidende modtager reklamation, ydes eventuel godtgørelse kun på den første indrykning.

Reservationer
Særplacering, farveannoncer, forside- og specialannoncer bør af pladshensyn reserveres i god tid. Reservation kan foretages telefonisk, men skal derefter bekræftes ved fremsendelse af ordreseddel senest 5 dage før annoncesluttid. Annullering efter dette tidspunkt medfører, at annoncøren debiteres kr. 2.000.- i annulleringsgebyr. Reservation giver ikke placeringsgaranti, men fortrinsret ved annonceplaceringen.
Når tekniske grunde gør det nødvendigt, forbeholder Folketidende sig ret til at udskyde annoncer til følgende udgivelsesdag.

Særplacering
Såfremt ønsket om særplacering ikke kan imødekommes, og
annonceordren ikke er påtegnet »eller udskydes«, placeres annoncen bedst muligt og beregnes efter opnået placering – dog aldrig til højere pris end med tillæg for ønsket placering.

Placering af rubrikannoncer
En rubrikannonce kan kun bestilles under den bestemte rubrik, hvor den naturligt hører hjemme, men ikke på bestemt side eller plads på en side, idet rubrikkernes placering afhænger af den
daglige ombrydning.

Placering af tekstannoncer
Annoncerne placeres efter str. på siderne, (pyramideombrydning).

Opsætning
Enhver annonce, der efter bladets skøn kan forveksles med redaktionel tekst, forsynes foroven med ordet ANNONCE, der medregnes ved opmålingen. Søg evt. nærmere oplysninger i salgs- og reklameafdelingen om yderligere regler for denne
specielle annoncetype. Ordet INSERAT i stedet for ANNONCE godkendes ikke som annoncebetegnelse.

Gældende lov
Annoncer må ikke stride mod gældende lov. Ansvaret herfor påhviler annoncøren, ikke bladet. I øvrigt forbeholder Folketidende sig ret til at afvise annoncer,
bladet af en eller anden grund ikke ønsker at optage.

Fejl
For trykfejl, forkert størrelse, manglende indrykning eller andet i
forbindelse med en annonce opstået fejl, som annoncøren ikke bærer ansvaret for, ydes reduktion efter Folketidendes skøn af værdiforringelsen, men allerhøjst en gratis omrykning.

Folketidende påtager sig intet ansvar for fejl, som er fremkommet i annoncens manuskript, ikke rettet i fremsendt korrektur eller
indtelefonerede annoncer. Erstatningskrav kan ikke gøres gældende overfor Folketidende for fejlagtig, forsinket eller manglende indrykning af bestilte annoncer.

Annoncer, der »står på hovedet«
Kun annoncer, der illustrativt er udformet med henblik at skulle
fremtræde »på hovedet«, bringes sådan.

PDF annoncer
Annoncer leveres efter gældende annonce standard. Korrekt annonce størrelse uden skæremærker og klar til avistryk.
Alle farver skal være defineret som Processfarver (CMYK eller grayscale) Farvedækningen må ikke overstige 240%.