Folketidende Gruppen

Lolland-Falsters Folketidende A/S
Tværgade 20
DK-4800 Nykøbing Falster
CVR 39309319

Abonnementsvilkår for Folketidende

Abonnementsperioden
Du køber et fortløbende abonnement. Efter udløb af den første forudbetalte periode fortsætter abonnementet derfor automatisk med en ny tilsvarende abonnementsperiode, indtil du eventuelt opsiger abonnementet. Når din betaling er gået igennem, aktiveres dit abonnement. 

Digitalt abonnement
Den digitale adgang oprettes med det samme.
Login oplysningerne fremsendes til den mail du har angivet i din bestilling, efter bestillingen er fuldført.

Abonnement med levering
Bestiller du et flex- eller total abonnement på Folketidende, hvor du også modtager papiravisen til din adresse, skal du forvente en behandlingstid på 2-3 hverdage, efter gennemført bestilling. Indtil du modtager første avis i postkassen kan du læse med digitalt. Dine login oplysninger er fremsendt på den mail du angav i forbindelse med din bestilling. Papirprodukter tillægges et miljøtillæg udover den fastsatte abonnementspris.

Opsigelse
Abonnementer med 1, 3 eller 6 måneders betalingsinterval kan ikke opsiges i den første abonnementsperiode, efter udløb af fortrydelsesretten.

Herefter kan abonnementet opsiges med minimum 1 måneds varsel til udgangen af en kalendermåned.

Abonnementer med 12 måneders betalingsinterval kan efter 6 måneder opsiges med 30 dages varsel til udgangen af en måned. Opsigelse af abonnement kan ske via vores selvbetjening eller ved at ringe 5488 0230 eller maile til abonnementsafdelingen på abonnement@ftgruppen.dk

Betaling
Alle abonnement priser er angivet i DKK (inkl. moms).

Du køber et fortløbende abonnement. Efter udløb af den første forudbetalte periode fortsætter abonnementet automatisk med en ny tilsvarende abonnementsperiode, indtil du opsiger abonnementet.

Månedsabonnement
Har du tegnet et månedsabonnement opkræves første måned med det samme på den pågældende dato, du har gennemført bestillingen. Herefter opkræves du månedligt.

Kvartalsabonnement
Har du tegnet et kvartalsabonnement opkræves første kvartal med det samme på den pågældende dato, du har gennemført bestillingen. Herefter opkræves du for næste periode efter 3 måneder (et kvartal).

Halvårsabonnement
Har du tegnet et halvårsabonnement opkræves første halve år med det samme på den pågældende dato, du har gennemført bestillingen, herefter opkræves du for næste periode efter 6 måneder.

Årsabonnement
Har du tegnet et helårsabonnement opkræves første år med det samme på den pågældende dato, du har gennemført bestillingen, herefter opkræves du for næste periode efter 12 måneder.

Betalingsmetoder
Du kan betale dit abonnement med på følgende måder:

  • VISA og Mastercard
  • VISA Dankort
  • Faktura
  • Faktura/ EAN (erhvervsdrivende med CVR-nummer)

Betaling og sikkerhed
Alle anførte priser er vejledende priser inkl. moms.
Når din betaling er gennemført, modtager du en ordrebekræftelse pr. mail. Denne mail er din kvittering og dit bevis for, at din betaling er gennemført.

Betaler du dit abonnement med kortbetaling anvendes QuickPays betalingssystem til at varetage betalingen. Quickpay gemmer og opbevarer dine oplysninger til fremtidig abonnementsbetaling. 

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for, og opbevarer, følgende oplysninger:

  • Digitalt abonnement: Navn, tlf.nr., e-mailadresse og betalingsoplysninger.
  • Abonnement med avislevering: Navn, adresse, tlf.nr., e-mailadresse og betalingsoplysninger.
  • Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere abonnement eller avisen til dig.
  • Personoplysningerne registreres og opbevares i vores abonnementssystem og økonomisystem.

Når du handler på Folketidende.dk accepterer du vores privatlivspolitik, og samtykker derved til, at oplysninger om dine handler og din færden på vores platforme. Læs mere i vores privatlivspolitik.

Kopiering af eller manipulation med ordrebekræftelser o. lign. er ikke tilladt. 

Gebyr for manuel opkrævning
Opkrævninger ved brev udsendelse via Nets opkrævningsservice pålægges et faktureringsgebyr på 69 kroner.

Levering
Folketidende leveres i udgivelsesområdet (Lolland-Falster), med egne bude eller vognmænd. I nogle områder afhentes avisen i Folketidendes aviskasser.
Ved bestilling af et abonnement med avislevering kan der gå op til 3 hverdage, inden du modtager første avis, efter din bestilling er gennemført. Øjeblikket din bestilling er gået igennem modtager du dit digitale login, som du kan bruge med det samme. 

Flytning til anden adresse
Flyting til anden adresse kan ske i vores normale udgivelsesområde Lolland-Falster.

Flytning kan ske via vores selvbetjening eller ved kontakt til vores abonnementsafdeling mandag til torsdag kl. 08.00 – 15.00.

Flytning skal ske senest dagen før kl. 12.00 inden flyttedagen. Bemærk ved flytning op til en weekend skal flytning ske senest torsdag kl. 12.00 og flytningen vil indebære levering fra og med om fredagen.

Markedsføringssamtykke
I forbindelse med køb af abonnement har du mulighed for at give samtykke til at modtage nyhedsbreve og markedsføringsmateriale fra os. Dette samtykke er helt frivilligt og påvirker ikke dit abonnement, uanset om du vælger at give samtykke eller ej.

Ved at tilmelde dig nyhedsbreve giver du tilladelse til, at vi må sende dig relevante tilbud, information om nye produkter, og opdateringer omkring vores tjenester.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at klikke på “Afmeld” i bunden af et nyhedsbrev eller ved at kontakte vores kundeservice på abonnement@ftgruppen.dk.

Dine oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med vores privatlivspolitik og vil ikke blive delt med tredjeparter uden din tilladelse.

Vi værdsætter din tillid og sikrer, at du kun modtager information, der er relevant og af interesse for dig.

Fortrydelsesret og reklamationsret
Du har som abonnent 14 dages fortrydelsesret og 2 års reklamationsret.

Herunder finder du standardfortrydelsesformularen, som kan anvendes hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Standard fortrydelsesformular (pdf) 

Formularen printes og udfyldes
og mailes til: abonnement@ftgruppen.dk

eller sendes til:
Folketidende
Tværgade 20
4800 Nykøbing F.
Att. abonnementsafdelingen

Læs hvordan og hvilke oplysninger vi opbevarer på vores abonnenter her: Persondata, læs mere i vores cookie- og privatlivspolitik

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb beder vi dig kontakte os på abonnement@folketidende.dk eller ringe på tlf. 5488 0230. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

Lovvalg og tvister

Ved et køb på Folketidende.dk anerkender du, at enhver tvist mellem dig og Lolland-Falsters Folketidende A/S vedrørende ovenstående vilkår m.v., skal afgøres ved de danske domstole efter dansk ret.

Kopiering af eller manipulation med ordrebekræftelser o. lign. er ikke tilladt. 

Ansvarsbegrænsning og forbehold
Lolland-Falsters Folketidende A/S forbeholder sig ret til at ændre nærværende betingelser til enhver tid. Ved ændringer, der kan påvirke dig som tidligere køber væsentlig, får du naturligvis meddelelse herom pr. mail. De gældende betingelser vil altid være tilgængelige i en opdateret version på Folketidende.dk.

Vi bestræber os på, at vores hjemmesider er tilgængelige døgnet rundt, men kan af mange årsager ikke garantere, at siderne til enhver tid er i fuld funktion og fejlfri. Folketidende kan ikke drages til ansvar for eventuelle følger pga. brug af hjemmesiderne, såsom skader på dit computersystem eller tab af data.

Du er selv ansvarlig for det tekniske udstyr og software, som kræves for at kunne benytte hjemmesider og apps, f.eks. internetadgang, browser, e-mail m.m. Folketidende fraskriver sig derfor ansvar for ethvert tab forårsaget af, at du har anvendt servicen uden at følge de tekniske kravspecifikationer og supplerende vejledninger.

Eventuelle reklamations- eller erstatningskrav skal rettes mod leverandøren, men vi ønsker gerne at høre om din oplevelse. Sådanne henvendelser skal rettes til vores kundeservice. Kontakt kundeservice på tlf. +45 5488 0200