Gode tips og tricks til dit vendespil
En låge med vendespil har potentiale til at gøre indtryk og sætte aftryk, hvis indholdet er gennemtænkt. Sidste år spillede i gns. 1.137 lokale forbrugere med hver dag. Udnyt de mange nye øjne på din virksomhed i andre rammer – strategisk.
Læs med her for at få vores bedste anbefalinger til, hvordan du får mest muligt ud af dit vendespil.
1) Klar, parat - vendespil på tid
Et online vendespil er ikke kun sjovt; det er en smart måde at give dine kunder en mindeværdig og interaktiv oplevelse. Med gamification kan du øge kundens engagement gennem:
-
Underholdning: Vendespillet skiller sig ud fra den typiske kundeoplevelse, som ikke altid byder på de store udsving. Kunderne husker dig!
-
Interaktion: Vendespillet er direkte interaktion med dit brand – det styrker forbindelsen mellem kunden og din virksomhed.
-
Belønninger: Belønning tilskynder til deltagelse – både den umiddelbare belønning man oplever, når man klarer spillet inden for tidsrammen – men ikke mindst muligheden for at vinde den fede præmie, du stiller på højkant.
-
Læring: Du kan præsentere produktinformation på en letfordøjelig måde og øger på den måde kundens viden om dine produkter.
-
Loyalitet: En positiv spiloplevelse skaber en følelse af loyalitet og gør det mere sandsynligt, at kunden vender tilbage!
2) Udnyt spillernes fulde opmærksomhed
Når du vælger billeder til dit vendespil, er det essentielt, at du gør dig klar over, hvad du vil opnå.
Vendespillet er særligt oplagt at bruge til at fremvise produkter, men kan også bruges til at:
Når du vælger videoquizzen, finder vi på det helt rigtige spørgsmål og svar til dig.
- Give spillerne en ekstra sjov og underholdende oplevelse: Hvad med billeder af medarbejdere i nissekostumer? Eller før/efter-billeder af produkter i brug? Et tema, et twist eller noget, der sætter gang i lattermusklerne kan nemt få dit brand til at skille sig ud - og være en oplevelse, man husker.
- Øge folks bevidsthed om dit brand: Kan f.eks. gøres ved at vise forskellige billeder af eller fra din virksomhed, eller billeder af logo, slogan o.lign.
Obs! Vælg altid billeder af god kvalitet, så du fremstår professionel.
3) Præmiens fortælling
Den præmie, du udlodder, er afgørende for engagementet med din låge. En virkelig fed præmie er lig med mange deltagere – og gode associationer med dit brand.
- Skal være relevant for en bred gruppe af mennesker: Hvis din præmie er for nichet og henvender sig til en smal gruppe mennesker, er der tilsvarende få, der vil forsøge at vinde den. Vælg noget, de fleste vil værdsætte. Eller noget, der tilbyder fleksibilitet såsom et gavekort
- Skal generere et besøg hos/et møde med dig: Sørg for at præmien hentes hos eller udføres af dig/jer. Måske er der mere at hente hos kunden?
- Skal være attraktiv: Har du noget på lager, som folk gerne vil have fingrene i? Noget, der er svært at få fat i? Et produkt, der ofte er udsolgt, eller en service, I ikke normalt tilbyder. Sådan en præmie kan tiltrække opmærksomhed og dermed flere deltagere.
- Præmiens værdi sender et signal: Det er ikke her, du har lyst til at spare. En præmie med en solid værdi sender et signal om en virksomhed med overskud til at give.
- Skal være i tråd med dit brand: Sørg for, at præmien stemmer overens med dit brands værdier og image. Præmien skal understøtte eller øge dit brands omdømme, ikke trække fra.
- Må gerne have en langsigtet effekt: Overvej at vælge en præmie, der kan have langsigtet effekt på relationen mellem vinderen og dit brand. Måske en oplevelse, der huskes, eller et produkt, der holder i mange år?
Husk, at vi er her til at vejlede dig!
Ræk endelig ud, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til at få det største udbytte af din låge.